مزیت سرور های مجازی

1401/10/21
3 بازدید
مزیت سرور های مجازی

امروزه وب سایت‌ها و بسترهای فناوری اطلاعات تبدیل به پایه و اساس رشد، حفظ و نگهداری اطلاعات بسیاری از شرکت‌ها شده‌اند به نحوی که می‌توانند تضمین کننده رشد مناسب و سودآوری یک شرکت باشند. برای شخصی که در حال طراحی وب سایت جدید با امید به رشد روزافزون آن در ابعاد بسیار بزرگتر است، انتخاب یک سرویس مطمئن با بالاترین سطح امنیت و کیفیت بسیار مهم است. در این مقاله به تعریف سرور مجازی و مزایای آن می‌پردازیم.طی سال‌های اخیر سرورهای مجازی تبدیل به یک میزبانی وب مطلوب و محبوب در میان کسب‌وکارها شده است. علت این امر می‌تواند بالا رفتن سطح دانش و اطلاعات مالکین کسب‌وکارها نسبت به نیازهای اساسی خود و صرفه‌جویی در هزینه‌های مازاد باشد.در این مقاله از هاست سرور ایران قصد داریم به موضوع مزیت سرور های مجازی بپردازیم.

سرور مجازی چیست؟

مزیت سرور های مجازی

به طور خلاصه میتوان گفت منابع یک سرور فیزیکی شامل رم (Ram)، سی پی یو (Cpu)، دیسک و پهنای باند به چند سرور مجازی با استفاده از برنامه‌های مجازی ساز تقسیم و اختصاص داده می‌شود. عملکرد این سرورها کاملا مشابه سرور اختصاصی بوده و از نظر هزینه نسبت به سرور اختصاصی بسیار با صرفه­‌تر می‌باشند.هر سرور مجازی کاملا مستقل از سایر اکانت‌ها عمل می‌کند و به همین دلیل می­‌تواند از سیستم عامل‌های متفاوت با نسخه‌های مختلف، منابع، نرم افزارها و سخت افزارهای اختصاصی خودش استفاده کند. آنچه که این سرویس را محبوب می‌کند ارائه ویژگی‌های سرور اختصاصی ولی با هزینه بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.هنگامی که یک شرکت یا کسب‌وکار فعالیت خود را در این حوزه آغاز می‌کند مهمترین چالشی که پیش رو دارد انتخاب سرویس مناسب می‌باشد. بارها پیش آمده که مشتریان از ما پرسیده­‌اند که کدام سرویس مناسب نیاز آنها خواهد بود.برای کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه در این خصوص، در ادامه به بیان ویژگی‌های سرورهای مجازی می‌پردازیم.

مزیت سرور های مجازی

افزایش قابلیت اطمینان

هاست اشتراکی مانند یک ستون دومینو عمل می­‌کند. عملکرد یک اکانت می­‌تواند روی سایر اکانت­ها تاثیرگذار باشد. هنگام استفاده از هاست اشتراکی، سرعت و عملکرد سایت شما می­‌تواند تحت تاثیر سایر اکانت­هایی که روی سرور وجود دارند قرار بگیرد.مهم این است که از خودتان بپرسید آیا مایل هستید این نوع چالش‌ها را برای وب سایت خود بپذیرید، به ویژه اگر کسب‌وکار مهمی دارید؟در سرور مجازی برخلاف هاست اشتراکی، ترافیک و فعالیت‌های اکانت‌های دیگر، بر عملکرد شما تأثیر منفی نخواهد گذاشت.سرورهای مجازی هاست سرور ایران به طور قابل توجهی ثبات و قابلیت اطمینان بالاتری نسبت به هاست اشتراکی را ارائه می­‌دهند. این سرورها به طور کامل از یکدیگر جدا می­‌شوند و تعداد کمی اکانت در هر سرور فیزیکی میزبانی می‌شود که این تضمین امنیت، سرعت، کیفیت، کارآیی بالا و عملکرد مطلوب می‌باشد.

مدیریت کامل سرور

یکی از گزینه‌های مهم دسترسی به روت سرور و اعمال تنظیمات دلخواه می­‌باشد.با دسترسی ریشه، شما یا ادمین سرور شما، کنترل کاملی بر محیط سرور خواهید داشت تا آن را دقیقا برای نیازهایتان تنظیم کنید. اگر به یک بسته نرم افزاری سفارشی یا پورت نیاز دارید، می­‌توانید آنرا به راحتی روی سرور نصب و تنظیم نمایید.در هاست اشتراکی به دلیل محدودیت‌های آن امکان استفاده از بسیاری از برنامه­‌های مورد نیاز یک کاربر خاص فراهم نیست ولی با داشتن سرور مجازی می­‌توانید همه این محدودیت‌ها را دور بزنید.در هاست سرور ایران سرور مجازی به دو صورت سرور مجازی مدیریت شده و بدون مدیریت (سرور مجازی اختصاصی) ارائه می­‌گردد که در حالت مدیریت شده کارشناس هاست سرور ایران ادمین سرور شما خواهد بود و تمامی تنظیمات دلخواه شما را روی سرور مجازی اعمال خواهد کرد. این ویژگی از آن جهت ارزشمند است که شما را از داشتن دانش فنی مدیریت سرور و یا استخدام ادمین سرور بی‌نیاز خواهد کرد.

افزایش بهره‌وری و عملکرد بالا و انعطاف‌پذیری

منابع اختصاصی رم، سی پی یو، دیسک و پهنای باند به شما و بازدیدکنندگان سایت اجازه می­‌دهد تا از سرعت بالای سایت و بارگذاری صفحات و امکانات آن لذت ببرید.در سرور مجازی شما مجاز به انتخاب سیستم عامل و نرم افزاری می­‌باشید که می­خواهید بر روی سرور نصب کنید، همپنین همواره امکان ارتقا تک تک منابع را دارید. سرور مجازی می­‌تواند به راحتی و به سرعت منابع بیشتر یا کمتری را به همان اندازه که نیاز دارید به شما اختصاص دهد.

صرفه‌جویی در هزینه و نظارت بر سرور

هزینه سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی کمتر و از هاست اشتراکی بیشتر می­‌باشد. ولی با توجه به ویژگی‌های و امکاناتی که در اختیار کابر قرار می­‌دهد از نظر هزینه بسیار به صرفه خواهد بود.یک ارائه دهنده VPS خوب به طور جدی شبکه، سخت افزار و نرم افزار خود را که سرویس شما بر روی آن قرار دارد مانیتور و نظارت می‌کند. این امر امنیت فیزیکی سرور را تضمین می‌کند و همچنین در برابر تهدیدهای مجازی مانند هکرها، نرم افزارهای مخرب و حملات DDOS از سرویس شما محافظت می­‌کند.

میل سرور اختصاصی یکی از مزیت سرور های مجازی

در سرور مجازی یک میل سرور مختص دامنه شما وجود دارد و تنها ایمیل‌های ارسال/دریافت شده روی دامنه‌های موجود در سرور شما را مدیریت می­‌کند. امکان ارسال/دریافت ایمیل به تعداد بسیار بیشتری نسبت به هاست اشتراکی فراهم است و محدودیت‌های هاست اشتراکی را ندارد. به دلیل استفاده اختصاصی میل سرور و داشتن آی پی اختصاصی، ایمیل‌ها بلاک یا اسپم نخواهند شد و بصورت قطعی در اینباکس مقصد دریافت می­‌شوند.

 مدیریت بکاپ

مزیت سرور های مجازی

ارائه دهنده خدمات VPS باید راهی برای پشتیبان گیری داده‌های شما ارائه دهد. از آنجا که هر اتفاقی ممکن است در شبکه میزبانی رخ دهد، توصیه می­‌شود که از سرویسی استفاده کنید که امکان بکاپ گیری را به شما بدهد. می­‌توانید در سرور خود تنظیم نمایید تا بصورت اتوماتیک و در زمان‌های تعیین شده از اطلاعات شما بکاپ تهیه کرده و روی همان سرور یا دیسک بکاپی که به صورت جداگانه تهیه می­‌کنید، ذخیره نماید.

نتیجه‌گیری

هنگامی که شما تصمیم به حرکت و رشد در فضای مجازی می‌گیرید و نمی‌خواهید با گذشت زمان به عقب برگردید مهم است که یک میزبانی مناسب را برای کسب‌وکار خود در نظر بگیرید، با انتخاب و خرید سرور مجازی شما کنترل کامل بر سرویس خود خواهید داشت ضمن اینکه از سطح بسیار بالاتر امنیت، سرعت، کارآیی و انعطاف پذیری نسبت به میزبانی‌های اشتراکی برخوردار خواهید بود.

آخرین مقالات