هایبرید سرور چیست؟

1401/11/06
3 بازدید
هایبرید سرور چیست؟

برای دسترسی به انواع وب سایت های مختلف، شبکه های مجازی، بازی و گیم های آنلاین به یک سرور نیاز داریم. به طور کلی تمامی فعالیت هایی که در فضای اینترنت انجام می شود نیازمند سرور است. نقش سرور و اینترنت در زندگی روزمره ی ما هر روزه پر رنگ تر خواهد شد و تعداد افرادی که با این فضا در تماس هستند بیشتر می شود. برای راه اندازی وب سایت ها و هر نوع فعالیتی که می خواهید در فضای وب داشته باشید، باید با اصطلاحاتی که در این مسیر برخورد می کنید آشنا باشید تا بتوانید این فضای گسترده را عمیق تر درک کنید و راحت تر در تعامل باشید. در این مقاله از هاست سرور ایران به صورت کامل توضیح داده ایم که هایبرید سرور چیست؟ و چه تفاوتی با ماکررو سرور دارد و بیشتر با این نو مدل سرور آشنا می شویم.

هایبرید سرور چیست؟

سرور های مختلفی برای ارائه خدمات و تامین فضای لازم برای فعالیت وجود دارند. سرور ها باید بتوانند چندین ویژگی اساسی داشته باشند که مورد استفاده قرار بگیرند. ویژگی هایی که هنگام انتخاب و تهیه ی سرور به آن توجه می کنیم، عبارتند از؛دسترسی دائمی سرور: این مسئله که سرور ها بتوانند دائما در دسترس باشند تا فعالیت شما در فضای وب دچار اختلال و قطعی نشوند بسیار اهمیت دارد. حتی در صورت از دسترس خارج شدن سرورباید سریع بتواند مشکل را رفع کند و در دسترس قرار بگیرد.سرور دارای سرویس و پشتیبانی مطمئن باشد.

در ازای خدماتی که ارائه می کند، ضمانت پشتیبانی داشته باشد.سرور با دوام باشد و بتواند همیشه در دسترس باشد.عملکرد سرور کاربر را برای استفاده از سرور راضی کند.هزینه ی سرور باید به گونه ایی باشد که کاربر توانایی تهیه آن را داشته باشد.همانطور که گفتیم، سرور ها انواع مختلفی را دارند که هر کدام ویژگی های مختص به خود را داشته و کاربرها و مخاطبان مخصوص خود را دارد. هر کاربر با توجه به انتظارات خود از سرور، سرور مناسب به فعالیت خود را انتخاب می کند. در ادامه با هایبرید سرور آشنا خواهیم شد و به برسی تفاوت آن با ماکرو سرور می پردازیم.

هایبرید سرور چیست؟

هایبرید سرور(Hybrid Server)  از قدرت مجازی (KVM) بهره می گیرد. در واقع هایبرید سرور یک سرور ترکیبی است. به این صورت که یک سرور اختصاصی را به چندین قسمت مجزا تبدیل می کند و بین کاربران مختلف تقسیم می کند. در این قابلیت، کاربر می تواند به طور کامل و صد درصدی از منابعی که به آن اختصاص یافته استفاده کند. در واقع هایبرید سرور، سرور های مجازی یا همان سرور ابری (cloud server) و اختصاصی (Dedicated Server) را به هم ترکیب کرده و یک سرور قوی به کاربران تحویل می دهد.شاید برای برخی از کاربران سوال پیش آید که سرور اختصاصی چیست؟ سرورهای اختصاصی به بخشی از سرور گفته می شود که به طور کامل در اختیار کاربر قرار داده میشود تا به صورت اختصاصی و کامل از تمامی منابع سرور استفاده کند.

بنابراین تمامی سرورهایی که برای استفاده در اختیار شما قرار می دهند، سرور اختصاصی هستند چرا که به طور کامل در اختیار و مختص به فعالیت های شما است. حال سرور های اختصاصی به دو دسته ی اصلی تقسیم می شود:سرور فیزیکی :اگر شما بخواهید که بخش سخت افزاری سرور را خریداری کنید، آن را به صورت فیزیکی خریداری کرده اید. در انتخاب و خرید این سرویس شما باید هزینه های بسیاری را پرداخت کنید. در خرید سرور فیزیکی شما باید هزینه ی نگهداری سرور و تمامی منابع مصرفی آن از جمله برق مصرفی و فضای مورد استفاده، آدرس IP و غیره را نیز بپردازید.

سرور مجازی یا ابری: با خرید سرور مجازی یا ابری دیگر نگرانی هزینه های نگه داری را نخواهید داشت. سرور مجازی از زیر ساخت های مجازی ساز بهره می گیرد و توانایی کنترل از راه دور را دارد. در خرید سرور های مجازی شما می توانید منابع مورد نیازتان را تعیین کنید و به اندازه ایی که نیاز دارید در دسترس داشته باشید. در سرور های ابری منابع مصرفی ثابت نبوده و قابل تغیر هستند. تا اینجای بحث با سرور های اختصاصی و سرور های مجازی آشنا شدیم، حال سرور های اختصاصی مجازی به دو دسته تقسیم می شوند، این دسته ها بر اساس سقف منابع سرور ها ایجاد شده اند.

هایبرید سرور،ماکرو سرور.همانطور که گفتیم هایبرید سرور از ترکیب سرور اختصاصی و سرور مجازی ایجاد شده است. هایبرید سرور یک سرور ترکیبی قوی است که توانایی مقاومت در برابر انواع حملات را دارد. شما با داشتن هایبرید سرور می توانید سقف منابع را انتخاب کنید و این منابع را به طور کاملا اختصاصی در اختیار داشته باشید.

دلیل استفاده از هایبرید سرور چیست؟

هایبرید سرور نسبت به سایر سرور های اختصاصی مجازی هزینه ی پایین تری داشته و به صرفه تر است. بنابراین اگر می خواهید از سرورهای اختصاصی مجازی استفاده کنید، برای شروع از هایبرید سرور استفاده کنید. هایبرید سرور با استفاده از بخش ابری خود و منابع آن می تواند سرعت وب سایت شما را تاحد زیادی بالا ببرد. سرعت وب سایت در جذب کاربران و ترافیک ورودی تاثیر بسزایی دارد. بنابراین استفاده از هایبرید سرور، یک پشتیبان قوی و پر سرعت برای رشد وب سایت شما خواهد بود.

وب سایت شما همواره حاوی اطلاعات مهمی اعم از دیتاهای مخصوص به بیس وب سایت، اطلاعات کاربران و مخاطبان وب سایت و اطلاعات مهم دیگری خواهد بود. هایبرید سرور می تواند به طور کامل، پشتیبانی امنیت وب سایت شما را به عهده بگیرد. هایبرید سرور با استفاده از سطوح امنیتی بالایی که دارد، یک سرور مطمئن برای داشتن امنیت در فضای وب است.علاوه بر وب سایت هایبرید سرور می تواند امنیت اپلیکیشن های شما را نیز تامین کند.هایبرید سرور دادای قابلیت بهینه سازی وب سایت یا برنامه ی شما استو با داشتن هایبرید سرور سرعت لود شدن و جستوجوی صفحات شما بسیار بالا می رود. قطعا سرعت لود شدن صفحات نقش بسزایی در جذب  و ورود کاربران برای استفاده از سایت شما را دارد.

همانطور که از پیش گفتیم، از ویژگی های منحصر به فرد سرورهای مجازی این است که می توان منابع مورد استفاده را طبق نیاز مصرفی خود تعیین کرد. بنابراین با تهیه ی هایبرید سرور می توانید منابع مورد نیازتان را خودتان تعیین کنید. بدین صورت شما می توانید به طور کامل بر منابع و اطلاعت و سایر مسائل مهم وب سایت و برنامه خود کنترل کافی داشته باشید.هایبرید سرور دارای پهنای باند بسیار گسترده ایی است. بنابرای ناگر وب سایت یا صفحه ایی دارید که نیازمند پهنای باند بسیاری است می توانید از هایبرید سرور استفاده کنید و خیالتان از بابت پهنای باند کاملا راحت باشد.اگر شما برای برنامه و وب سایتتان یک هدف بلند مدت دارید، بطوریکه وب سایت شما به یکباره رشد نخواهد کرد و در طول زمان رفته رفته بالا می رود. وب سایت شما دارای یک نقشه ی پایدار است و قطعا به یک سرور پایدار نیاز دارد.

ماکرو سرور چیست؟

تا اینجای مقاله به طور کامل با هایبرید سرور آشنا شده ایم و به ماکرو سرور اشاره کردیم. ماکرو سرور هم همانند هایبرید سرور یک سرور ترکیبی اختصاصی مجازی است. امکاناتی که از سمت ماکرو سرور ارائه می شود بسیار قوی و فوق العاده خواهد بود. اغلب شرکت ها و وب سایت هایی که به سرور های قوی نیاز دارند از ماکرو سرور استفاده می کنند. ماکرو سرور منابع قوی و بالایی دارد و توانایی پردازش داده های بسیاری را دارد. بنابراین می توان از ماکرو سرور در شرکت های بزرگ تجاری با داده های بسیار که به منابع قوی نیاز دارند استفاده کرد. ماکرو سرور دارای زیر ساخت های قوی مجازی سازی است. سخت افزار هایی که زیر ساخت ماکرو سرور را تشکیل می دهند از قوی ترین سخت افزار ها هستند. در شرکت های بزرگ که به زیر ساخت ها و سرور های قوی نیاز دارند از چندین ماکرو سرور به صورت همزمان استفاده می کنند. ماکرو سرور علاوه بر اینکه می تواند شما را از سایر سرور ها بی نیاز کند، نسبت به سرورهای فیزیکی با هزینه های کمتری ارائه می شوند. چرا که از سرور مجازی یا همان سرور ابری بهره می گیرند. همین مسئله که ماکرو سرور با هزینه ی پایین می تواند منابع قوی و بالا را در اختیار کاربرانش قرار دهد، آن را به یک سرور ایده آل تبدیل کرده است.

تفاوت هایبرید سرور با ماکرو سرور چیست

هایبرید سرور چیست؟

همانطور که از پیش گفتیم ماکرو سرور و هایبرید سرور هر دو، سرور های ترکیبی اختصاصی مجازی هستند. ماکرو سرور و هایبرید سرور ممی توانند منابع پر قدرت را با سرعت بالایی در اختیار شما قرار دهند. اما تفاوت ماکرو سرور و هایبرید سرور که باعث ده در دو دسته ی مجزا دسته بندی شوند در میزان منابعی است که ارائه می کنند. ماکرو سرور سقف بالاتری برای ارائه منابع دارد. به عبارتی ماکرو سرور می تواند میزان بالاتری منابع ارائه دهد و بنابراین اولین انتخاب برای شرکت های بزرگ حسابداری و تجاری و غیره است. اگر داده هایی که برای پردازش دارید فضای زیادی را می طلبد و همپنین نیازمند سررعت بالایی برای پردازش است، بهتر است از ماکرو سرور استفاده کنید. قطعا در مواقعی که نیاز بالایی به منابع دارید، ماکرو سرور بیشتر از هایبرید سرور پاسخگوی نیاز های شماست. در حالیکه اگر به یک سرور قوی نیاز دارید، اما میزان منابعی که مورد نیاز شماست چندان بالا نیست، بهتر است از هایبرید سرور استفاده کنید.

آخرین مقالات